Durerea de spate, afectiunea secolului – Care sunt cauzele?

De ce se merita sa purtam masca. Conspiratie sau adevar?
august 3, 2020

Durerea de spate este reprezentata printr-un disconfort fiziologic care apare in aria posterioara a trunchiului, intre pelvis si gat, si poate fi durere joasa (durere lombara), superioara (durere toracala) sau extinsa, ce cuprinde intreaga coloana vertebrala.

Durerea de la nivelul spatelui este o afectiune foarte frecventa in cazul adultilorm, aproximativ 80% dintre ei confruntandu-se cu aceasta si reprezinta o problema grava de sanatate ce ne afecteaza zi de zi. Poate varia, ca si gravitate, de la o durere usoara, surda, suparatoare pana la o durere acuta, severa ce persista mult timp. Se manifesta de regula cu limitarea miscarilor, cu extinderea durerii catre alte zone, cu senzatie de amortire si furnicaturi sau o senzatie de arsura si intepatura si poate merge pana la incontinenta urinara, insomnie, anxietate si dificultati respiratorii.

La nivelul spatelui exista mai multe componente, cum ar fi, coloana vertebrala, maduva spinarii, nervi, discuri intervertebrale, muschi, ligamente si tendoane – oricare dintre acestea se poate inflama sau irita ca raspuns la o afectiune sau in urma unei accidentari, generandu-se durerea de spate care este inregistrata frecvent atat pentru cei ce practica sport, cat si la persoanele sedentare. In randul sportivilor, cea mai mare incidenta apare pentru cei ce practica sporturi precum: fotbal, volei, baschet, sporturi cu racheta, alergare – viteza, schi si culturism.

Cauzele pot fi complexe si variate, printre cele mai frecvente numarandu-se:

  • Miscari bruste/gresite
  • Ridicarea unor obiecte grele
  • Incaltaminte neadecvata
  • Pozitie gresita a spatelui (postura inadecvata)
  • Sedere indelungata in picioare sau pe scaun
  • Sedentarism
  • Leziuni in timpul sportului
  • Greutate corporala peste limite normale
  • Hernie de disc
  • Osteoartrita, Osteomielita, Osteoporoza
  • Deviatii ale coloanei vertebrale (scolioza, cifoza, lordoza)
  • Stenoza spinala

Cum prevenim durerea de spate:

  1. In primul rand, se recomanda o evaluare a aparatului locomotor, o evaluare periodica – care cuprinde testing muscular, testing articular, stabilirea obiectivelor terapeutice cat si recomandarea unui protocol adecvat nevoilor individuale.
  2. In al doilea rand, durerile de spate mai pot fi prevenite printr-un program de exercitii executate corect, cu scopul de a dobandi un tonus muscular foarte bun la nivelul musculaturii spatelui, abdomenului, muschilor fesieri si ai coapselor.

Se recomanda:

  • purtarea talonetelor pentru echilibrarea posturii
  • scaderea in greutate
  • incalzire si refacere inainte si dupa antrenament
  • evitarea unei pozitii fixe si defectuoase la birou
  • mersul pe jos
  • urcatul treptelor
  • terapie manuala si stretching pentru relaxarea musculaturii, cresterea flexibilitatii si imbunatatirea circulatiei sanguine

Tratamentul durerii de spate

Cele mai multe persoane care sufera de dureri de spate recurg la repaus la pat, ultimul lucru pe care suntem dispusi sa-l facem in momentele de durere fiind miscarea. Exercitiile fizice reprezinta insa o solutie mai buna pentru prevenirea si tratarea durerilor de spate. Instinctul de conservare ne impinge intr-un cerc vicios, alegem repausul iar asta intensifica durerea si intepeneala, musculatura se atrofiaza, existand riscul de crestere in greutate. De aici si recomandarea noastra de a va indrepta catre Kinetoterapie (recuperare prin miscare – exercitii specific de gimnatica medicala). Rolul principal al Kinetoterapiei este de a reechilibra si tonifia musculatura postural, precum si cresterea flexibilitatii.

De cele mai multe ori tratamentul contine aceiasi pasi descrisi in preventie, cu un mai mare accent pe procedurile cuprinse de Fizioterapie:

  • Heat therapy
  • Terapie manuala (deep tissue, trigger point therapy, stretching therapy, manipulari articulare)
  • Crioterapie (Masaj cu gheata, crio-ultrasunet, gheata cu electroterapie).
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0
    0
    Cosul tau de cumparaturi
    Cosul tau este golPagina de start